Tv opnames - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Monique Fioole - WaarBenJij.nu Tv opnames - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Monique Fioole - WaarBenJij.nu

Tv opnames

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Vanochtend ging om half 5 de wekker! Normaal al niet fijn maar met een jetlag echt vreselijk! Maar het was voor een goed doel.
Om 7 uur moesten we namelijk paraat staan in de tv studio voor een optreden bij WWL TV. Een soort Koffietijd van de staat Louisiana. Om 8 uur mochten we eindelijk de studio in om vervolgens anderhalve minuut te zingen... Maar toen we dat eenmaal gedaan hadden kwam er steeds meer bij. Nog een minuut, nog tweeënhalve minuut, weer een minuut en toen was de show afgelopen maar moesten we toch blijven staan. Ze vonden het namelijk zo goed dat ze wilden dat we 2 hele songs deden die ze dan in de kerstuitzending gaan laten zien! Hartstikke leuk, met kerst zijn we dus "weer in New Orleans ".
Wat een ervaring was dit weer. Ik was al wel eerder in een tv studio geweest maar nog niet voor zoiets, echt gaaf!

Nu meteen weer de bus in voor een stadstour.
New Orleans is een prachtige stad met veel verschillende wijken, culturen en verhalen. Maar vooral ook met veel begraafplaatsen, ze noemen New Orleans ook wel de stad van de doden. We hebben 1 begraafplaats bezocht, net een klein dorp.
Verder is het natuurlijk de stad van Mardigras en Katrina. In januari vieren ze Mardigras, een soort carnaval met parades, muziek en eten. Tijdens de parades gooien de "crews" de groepen in de stoet snoepjes en gekleurde kettingen naar de mensen langs de kant . Die kettingen belanden ook wel in bomen dus er is 1 straat met allemaal " versierde" bomen.
De huizen hier zijn kleurrijk en veelal met veranda of smeedijzeren balkons. Ook staan veel huizen op een verhoging om te voorkomen dat ze onder water lopen bij een overstroming.
Een vreselijke gebeurtenis in 2005 was orkaan Katrina. De stad kwam onder water en ontzettend veel mensen zijn omgekomen. Er is nu weer veel opgebouwd maar het is verschrikkelijk geweest. Uiteraard zijn er ook mensen die nu nog steeds lijden aan de gevolgen doordat de verzekering niet uitkeert of doordat ze alles kwijt zijn. Dit laten ze op zo'n tour niet zien maar vooral de armere mensen merken nog steeds de gevolgen.
Na de tour hebben we een stukje gelopen naar het lunchadres. Nu kwamen we helemaal in de sfeer, overal wordt muziek gemaakt op straat echt geweldig. We waren met zo'n 50 mensen in het wit en zongen en dansten meteen mee dat gaf nog wel iets extra's ook voor de muzikanten (die daar meteen op inspelen waardoor je ineens samen muziek maakt). Het was geweldig.
De lunch was bij "The court of 2 sisters". We zaten op een heerlijke binnenplaats in de schaduw en kregen fantastisch eten. Echt genieten.
Toen even een uurtje rust.

Om 5 uur weer in de bus om naar de Christian Unity Baptist Church te gaan. De kerk van dominee Webster waar het koor 2 jaar eerder ook was. Het was geweldig. De mensen beleven het echt mee en het lijkt alsof het ook anders klinkt dan thuis.
Na het optreden kregen we eten. Ze hadden voor ons gekookt, echt Southern food, kip, vis, baked beans, rijst en hete boontjes. Ook weer heerlijk. Nog een plak chocolade cake toe en toen konden we niet meer. Ik, en de rest ook waarschijnlijk, stond te tollen op mijn benen.
Ik had wat drop en stroopwafels bij me en gaf dat aan de mensen die gekookt hadden daar waren ze heel blij mee, zo leuk.
En toen om 10 uur eindelijk weer in de bus naar het hotel!
Lekker slapen!!!
Morgen weer een nieuwe dag.
Ik zal zo ook even wat foto's uploaden.

• 26 Mei 2017 - 15:06

Joyce:

Wat een mooie en intensieve dag. Klinkt echt heel gaaf. Een super onderwerp voor een mooi scrapalbum. Slaap lekker!

• 26 Mei 2017 - 17:34

Ronilla:

Hee lieve Monique, wat onwijs een leuk om je zo te volgen, ben benieuwd naar je foto's. Dikke X

• 26 Mei 2017 - 20:09

Karin :

Hoi Monique, met veel plezier lees ik je verslag. Ik weet dat je goed kunt praten en zingen, maar schrijven gaat je ook heel goed af! zo leuk om te lezen dat je van zoveel verschillende dingen kan genieten! Wat een belevenis zeg! Ik kijk uit naar je volgend verslag. lieve groet, Karin

• 29 Mei 2017 - 10:31

Silvana:

Wat een belevenis! Zingend door de straten van New Orleans, lijkt me een super mooie ervaring. Geniet ervan! X